Thursday, November 16, 2006

Samtal mitt i natten

I natt väcktes jag av telefonen, inte en gång utan fyra gånger i rad. Sedan lyfte jag av luren. Samtalen kom från en gammal virrig dam i Ljungby. Hon sökte sin dotter, eftersom hon var sjuk. Hon var mycket medveten om att hon slagit just vårt nummer, men fundersam över att dottern Ingrid inte fanns hos oss. Dessutom trodde hon att det var kl 4 på eftermiddagen och frågade mig om hennes klocka gick rätt. Jodå, rätt gick den, men hon hade fel dygnsrytm. Detta var ju kl 4 på natten. Stackars gamla virriga tant som rent förtvivlad försökte komma i kontakt med sin dotter, och efter sitt fjärde samtal till oss fick upptaget-ton i luren om hon fortsatte ringa. Nu när jag är riktigt vaken har jag dåligt samvete för att jag säkert var otrevlig och bad henne att sluta ringa till oss.

Tänk när man själv blir gammal och har barnen på avstånd, dottern kanske i London och sonen i München. Ja vad gör man då när man blir sjuk...........???

Ja i vilket fall som helst är det väl bäst att lägga av luren i kväll igen.

2 Comments:

Blogger Johanna said...

i London kommer jag INTE vara när och OM du blir så gammal. Hur ska du då få träffa barnbarnen?

Men stackars tanten

9:45 AM  
Blogger Annci said...

Det låter ju förtröstansfullt!!!

Annars tänker ju Kerstin, Leena och jag (Pappa får också vara med)satsa på kollektiv på ålderns höst, där alla våra barn (10 st) får ta hand om oss en vecka var i ett löpande schema. Det låter väl bra, eller hur?

11:15 AM  

Post a Comment

<< Home