Thursday, April 19, 2007

25 %

Nu har familjen Möller-Darrell blivit 25 % mindre. Maken står för 15 % och jag för 10 %. Det är lite orättvist, att männen alltid lyckas bättre, men så har de ju i allmänhet ett litet högre utgångsläge.

När jag väntade mitt första barn, gick jag upp 50 % av min kroppsvikt mot rekommenderade 10 %. Jag gick upp från 40 till 60 kg. Efter förlossningen dröjde det inte länge förrän jag var tillbaka på min ursprungliga vikt. Lätt som en plätt! Men dagens 10 % har varit en tuff match. Och inte har jag nått målet ännu. Jag har räknat ut att med en viktminskning av 0.5 kg/vecka (vilket rekommenderas) når jag målet i början av september. Vi får väl se. Det ligger ju 4 veckors semester mellan mig och målgången.

4 Comments:

Blogger Johanna said...

mamma du är så duktig! kämpa på bara! nu åker jag till london, kram

2:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja men jag då? Är inte jag duktig undrar papsen.

3:43 AM  
Blogger Fredrik H said...

This comment has been removed by the author.

9:35 AM  
Blogger Fredrik H said...

Låter som en sån där jobbig mattefråga man fick i skolan! Skål!

9:36 AM  

Post a Comment

<< Home