Tuesday, March 13, 2007

Utmaning

Jo nu e det så, att dottern har utmanat mig. Man ska skriva sex saker om sig själv, som är så där lite konstiga, tokiga eller något annat.... Sen ska man utmana sex andra bloggare att göra det samma och skicka en utmaning i just deras blogg. Men vad dottern inte räknat med är att jag känner inte så många bloggare utom hon själv och så hennes bror. Jovisst, min svägerska i Tomelilla. Henne kan jag ju ta. Men sex st får jag aldrig ihop.

Men så här är det i alla fall:

1. Jag har världens bästa, vackraste och smartaste ungar, som har världens bästa, vackraste och smartaste pojk- och flickvänner samt bonusbarnbarn.

2. När jag väntade mina ungar ÄLSKADE jag äkta vaniljglass med rårivna morötter. Mums!

3. Jag har världens bästa chef!

4. Jag har inga egna riktiga släktingar (om man inte räknar den egna familjen förstås), utan bara en massa av maken ”lånade” tyska släktingar och några svenska osså.

5. Jag älskar att fotografera. Jag var bara 10 år när jag fick min första systemkamera. Dessförinnan hade jag tränat med lådkamera, som var tillverkad på 40-talet. Fina bilder, bara man höll kameran stilla.

6. I fjärde klass skulle vi spela teater i skolan, Törnrosa på engelska. Jag fick rollen som en av feérna. Hade en lång vit sidenklänning och var söt som en ängel. Vi repeterade många veckor före premiären, som skulle vara för alla föräldrarna. Jag kunde alla 25 orden, som jag skulle säga på engelska, flytande……. ända tills jag kom in på scenen. Då var allt bortglömt. Jag stod där och stirrade på den sovande Törnrosa och hade glömt allt jag skulle säga. Till slut efter en lång, lång evighet sprang jag ut från scenen. Därefter tilldelades rollen en annan flicka som fick överta min klänning. Jag har aldrig försökt spela teater sen dess.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home