Tuesday, May 15, 2007

Kan någon tala om för mig……….

var blev april och halva maj av?

Igår när jag vände almanacksbladet upptäckte jag att det var den 14:e maj ! Våren är nästan förbi och jag har missat allt. Syrénerna har blommat färdigt. De brukar ju blomma vid skolavslutningen. De små fågelungarna i parken är redan långbenta halvvuxna. Vart tog våren vägen?

När jag sitter här vid min dator från tidiga morgonen till sena kvällen har jag ingen uppfattning om väder och vind. Ibland ser jag över mot äldreboendet utanför mitt fönster, att personalen kör ut de gamla på terrassen. Ja, antingen är det ju varmt och fint väder eller så behöver de lite omsättning på rummen. (Det är väl en massa som står i kö för att komma in.) Men det är väl i alla fall ett säkert vår- och sommartecken.

Ser jag inte upp i tid, är det väl höst när jag tittar ut nästa gång genom fönstret.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home